Om de opbrengst van uw zonnepanelen met Enpahse Micro-Omvormers online te kunnen monitoren dient het kastje (Envoy) in de meterkast verbonden te zijn met het internet. De betekenis van de lampjes op uw Envoy-S kastje vindt u hier.
Is uw Envoy niet meer verbonden met internet dan geeft de app Enlighten een foutmelding en dient u de Envoy opnieuw te verbinden met het internet.
Volg onderstaand stappenplan om de internetverbinding te herstellen.
Eerst dient u te achterhalen of uw internetmodem ook beschikt WPS. In de handleiding van uw internetmodem staat of het beschikt over WPS. Ook kunt u op de internetmodem zoeken naar de WPS-knop. Deze is vaak aangeduid met de tekst WPS of het WPS logo:
Volg dan het stappenplan Wifi met WPS direct hieronder.
Scroll dan door naar het stappenplan Wifi zonder WPS – stappenplan.
Activeer de WPS functie op uw internetmodem / wifi router door ca. 6 seconden de WPS knop in te drukken.
Ga naar de meterkast waar het Envoy kastje van de zonnepanelen hangt.
Houd de AP-modus knop (zie pijl hieronder) 6 seconden ingedrukt.
De Envoy zoekt nu verbinding met uw modem / router. Het bovenste lampje gaat knipperen.
Na ca. 1 minuut zal het lampje groen of rood gaan branden
Als het lampje na 2 minuten weer uit gaat, dient u bovenstaande stappen nogmaals uit te voeren.
Open de Enlighten app en klik op “Menu”
Klik op “Systeem”
Klik op “Apparaten”
Klik op “Envoy”
Klik op “Configureer WI-FI”
Houd bij deze stap uw WIFI code bij de hand.
Volg nu de stappen 1 t/m 5 die worden aangegeven in de Enlighten App.
Wij zijn online en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 17.00 uur.
© 2024 Mensonides realisatie: NOREX